juli 2006

Eersel

Zo, na twee weken vakantie op camping Terspegelt in Eersel (N-B) zijn we weer terug op het thuishonk. We zaten daar in een (zwaar verouderd en vies) huisje in het bos tegenover de camping maar dat mocht de pret niet drukken, de camping zelf was geweldig! We zijn ook nog naar de efteling geweest in de vakantie maar dat vond Suus niet zo leuk; ze had met Silvana bij binnenkomst op de trillende steen voor de trollenkoning gestaan en was daar zo bang van geworden dat ze bijna niets meer wilde doen (ja, naar huis:)) De eerste week was het voor Silvana een beetje saai want er waren nog niet zoveel mensen op de camping (lekker rustig!) maar de tweede week kwamen er veel meer mensen (lees jongeren) en Marielle, een vriendin van Silvana, kwam logeren. Toen was Sil niet meer uit de disco te slaan, ook de drankvoorraad uit de koelkast slonk sneller dan wij het konden bijvulllen… Suus en Tim vermaakte zich uitstekend bij het meer in het zand en in het water. Beide hebben in ieder geval geen last van watervrees:) Tim kroop met hoge snelheid over het strand om met kleding en al z.s.m. in het water te komen! Ook Suus was veel in het water te vinden en uiteraard heeft ze met papa zandkastelen gebouwd. Net als Silvana mocht Suus ook naar de disco, wel iets eerder op de avond, dat dan weer wel 🙂 Met Bloos, de aardbeienplant, Hendrik de tuinman en Timo en Silva Zeester (het animatieteam van terspegelt) heeft ze heel wat gedanst en polonaise gelopen. Tim had pech , die was nog te jong voor de disco:) maar die heeft lekker veel in de grote speeltuin van de camping gespeeld. Hij heeft er ook ‘even’ drie kiezen bij gekregen en hij heeft twee keer een paar pasjes los gelopen maar was er daarna gelijk weer klaar mee en heeft het niet meer gedaan. Ook kan hij nu behalve papa, mama en aadbei nu ook eten zeggen. dat doet hij dan ook gelijk zodra hij s’ochtends uit bed komt en verder kan hij met gebarentaal een heel eind komen, dus ook met praten heeft hij geen haast.

Eersel Meer lezen »

BBQ bij Axel

Afgelopen 29 juni (de dag dat het kabinet is gevallen en de geboortedag van prins Bernhard) werd Axel 36 jaar. De zaterdag daarop (1 juli) vierde we dat met een BBQ. We werden van drank voorzien door bardames Eva en Suus. Volgende keer hoeft Akkie geen tappie meer te huren want hij kreeg onder andere een beertender kado. Goed geregeld!

Samen met Eva biertappen

Kadootje voor de jarige Job

BBQ bij Axel Meer lezen »

Vlieland

Afgelopen week zijn we op het waddeneiland Vlieland geweest met de familie. Voor Suus&Tim groot feest want Oma Rie en Ome Rob gingen ook mee. Zondag vertrokken we naar Harlingen alwaar we overnachten in stadslogement Almenum. Papa, Ome Rob en Silvana gingen s’avonds in de plaatselijke kroeg voetbal kijken. Helaas eindigde dat zoals iedereen weet niet al te best voor het nederlands elftal. De volgende morgen zaten we op de veerboot van 8.45 uur van rederij Doeksen naar Vlieland. Daaraan gekomen werd onze bagage door Wietze de Boer naar her huisje gebracht en huurden wij onze fietsen bij Jan van Vlieland. Vervolgens gingen we, in de regen, op zoek naar ons huisje (de Salamander)in de duinen. Helaas konden we het niet in een keer vinden en ging het net op het laatst nog even stortregenen en we kwamen dus drijfnat aan bij ons huis. Onze bagage stond daar, in de regen!, op ons te wachten….. Gelukkig was er binnen een haardvuur zodat we weer konden opdrogen. Het huisje was prachtig en voorzien van alle gemakken. Op dinsdagavond ging mama nog op stap met Silvana naar bar ’t Stoepje.Gelukkig klaarde na twee dagen ook het weer op! Toen konden we overdag het eiland te fiets gaan verkennen. Suus & Tim gingen in de fietskar en toen fietsen we naar de andere kant van het eiland, Silvana ging lekker op het strand liggen:) S’avonds gingen we uit eten en de volgende dag gingen we weer fietsen en naar het strand. S’avonds gingen we naar Camping Stortemelk om in de Bolder te kijken naar een optreden van Rowen Heze (oma paste op:)) Op vrijdag hebben we nog de vuurtoren van binnen bezichtigd en hebben we een boottocht naar de zeehondjes gemaakt. Rob heeft nog een poging gedaan daar makreel te vangen maar dat lukte niet. Op vrijdagavond om half zes hebben we de veerboot terug naar Harlingen genomen en s
‘avonds om half tien waren we thuis.

Op naar het strand van Vlieland