augustus 2015

De vakantie zit erop

De twee weken zijn voorbij gevlogen. De vakantie zit erop. Gisteren was het weer een heel stuk slechter. Het regende een flink gedeelte van de dag. Daardoor hebben we besloten spelletjes te spelen bij het zwembad. Pas rond 15u ging het zwembad open. Mikkie is van 16u tot 18u naar de miniclub gegaan. Wij hebben toen Monopoly gespeeld waarbij Amanda heeft gewonnen.

’s Avonds hebben we gegeten bij het restaurant in Lido di Spina waar we al twee maal eerder hadden gegeten. Tot slot aten we alle 5 een ijsje. ’s Avonds was er mini disco op de camping. Mikkie mocht meedansen op het grote podium.

Vanmorgen ging de wekker om 8u. We zijn om 11u van de camping vertrokken en konden klokslag 13u de auto inleveren op het vliegveld van Bologna. Daar aten we pizza en dronken nog wat. Om 17u konden we boarden.

Het is nu 18:30u en we vliegen momenteel richting Schiphol. Als alles goed gaat zouden we om 19:25u moeten landen.

De vakantie zit erop Meer lezen »

San Marino en Rimini

Gisteren zijn we naar geweest. In Rimini hebben we ’s avonds gegeten. We waren vrij laat thuis waarna de kinderen nog even film hebben gekeken.

Vandaag zijn we naar Porti Garibaldi gewe2015-08-17est. Na een lange dag op het strand, we hebben zelfs een waterfiets gehuurd, hebben we vis gegeten bij Sarah.
Daarna aten we nog heerlijk ijs in her dorpje. Nadat we thuis hadden gedoucht hebben we allemaal
Nog een glaasje limoncello gedronken.

22° Mostly Clear
Comacchio, Emilia-Romagna, Italië

San Marino en Rimini Meer lezen »

Porto Garbaldi

Een dagje strand in Porto Garbaldi. Danny belde aan het einde van de middag ook nog even. Hij vertelde dat Garbaldi in het verleden hele delen van Italië heeft bevrijd.

21° Mostly Sunny
Via Caduti del Mare 2–4, Comacchio, Emilia-Romagna, Italië

Porto Garbaldi Meer lezen »

Tripje naar San Marino

Vannacht heeft het aardig regent. Daarom staat er vandaag een tripje naar San Marino op het programma. Het is nu 9 uur en Suus, Tim en Mikkie zitten op de iPad naar Disney’s Alice in Wonderland. Amanda heeft net koffie gezet met de Bialetti Moka. Ik zou graag zo’n leuk Italiaans koffiepotje als souvenir meenemen naar huis.

20° Partly Cloudy
Comacchio, Emilia-Romagna, Italië

Tripje naar San Marino Meer lezen »

Petje

Vandaag hebben we weer een dagje aan het zwembad doorgebracht. Eigenlijk zouden we naar het strand gaan maar door het slechte weer dat voor vandaag werd voorspeld hebben we dat uitgesteld.

’s Avonds heeft het heel hard geregend en zijn we naar Marine Roma gereden om daar te eten. Toen we weg wilde wegrijden bleek onze auto ingesloten te zijn op de parkeerplaats. Gelukkig was er een vrouw die zou vriendelijk was het kenteken van het witte busje dat ons blokkeerde te laten omroepen.

Eenmaal thuis hebben we nog even 6 ijsjes gekocht op het terras van de camping. De kinderen hadden in Marina Roma al een ijsje gegeten.

Daarna gingen we naar de tent en hebben Suus, Tim en Mikkie film gekeken en Amanda en ik speelde nog een potje Yathzee.

Omdat Tim nogal aan het verbranden was net onder z’n ogen hebben we een petje voor hem gekocht. Heel erg blij is hij er volgens mij niet mee, want zwemmen met een petje op is natuurlijk lastig.

2015-08-15

Petje Meer lezen »

12 flessen Pinot Grigio

Gisteren is het weer vrij laat geworden. Voornamelijk voor de kinderen is dat niet zo prettig. Daarom hebben we besloten om vanavond iets eerder te gaan eten zodat ze wat eerder kunnen gaan slapen om even wat extra uit te rusten.

We hebben vandaag weer een heerlijke dag aan het zwembad doorgebracht. Vanmiddag heb ik 12 flessen van die heerlijk Pinot Grigio besteld die we een aantal dagen geleden hebben gedronken in Porto Garibaldi.

12 flessen Pinot Grigio Meer lezen »

Venetië

Vandaag zijn we naar Venetië geweest. Na een autorit van ruim 2 uur kwamen we rond half 1 in Venetië aan. Eerst hebben we lekker pasta gegeten en iets gedronken waarna we onze trip door de prachtige straatjes en langs de mooie grachtjes voortzette. De kinderen kregen leuke Venetiaanse maskers van ons. Ook hebben we een tochtje van 45 minuten gemaakt met een gondel. Prijzig, maar zeker de moeite waard.

Daarna zijn we verder gelopen richting het St. Marcoplein en de brug der zuchten. Via de Rialto-brug zijn we weer terug gelopen naar de auto.

34° Mostly Sunny
Ponte de l’Academia, Venetië, Veneto, Italië

Venetië Meer lezen »

Vliegbeest

Vandaag hebben we voor de verandering weer eens een dagje aan het zwembad doorgebracht. Twee bedjes gehuurd en een parasol kostte 10 euro voor de gehele dag. Erg veel gebruik hebben we er niet gebruik van gemaakt. We hebben voornamelijk in het zwembad gelegen, van de glijbaan gegleden (waarbij Amanda en Tim bruut door de badmeester terug werden gestuurd omdat hij ineens besloot dat de glijbaan maar dicht moest. Zodoende hadden ze voor niets staan wachten) en op het terras gezeten. Vanaf wordt de badmeester steeds door ons alle vijf aangesproken als ‘Rukker’. Erg grappig als Mikkie, Tim of Suus hem steeds gedag zegt met “Hallo Rukker”.

Mikkie werd ’s middags ook nog gestoken door een vliegbeest. Ze moest erg huilen maar gelukkig viel het uiteindelijk allemaal mee. Mikkie heeft ook een nieuw vriendinnetje erbij. Ze heet Josephine. De hele middag hebben Mikkie, Suus en Tim met Josephine gespeeld.

Wij zijn nu terug bij te tent. Amanda is even lekker aan het douchen en ik schrijf.

Vanavond gaan we eerst weer even naar winkelcentrum Bennett en daarna naar Lido di Spina. Daar hebben we gisteren ook heerlijk gegeten en twee jurkjes gekocht. Tim heeft geprobeerd met een grijpautomaat een groot Frozen kussen te winnen voor Mikkie. Dat is helaas niet gelukt.

28° Mostly Sunny

Vliegbeest Meer lezen »

Dik been

Vandaag werd Amanda wakker met een dik been. Ze kon in eerste instantie niet eens op haar been staan. Gelukkig viel het na koelen met een fles limoncello uit de vriezer nog wel mee. We hebben daarom vandaag een dag op het terras doorgebracht bij het zwembad. Gek genoeg ging het zwembad vandaag pas om 15u open. We hebben gezwommen en spelletjes gespeeld. ’s avonds zijn we weer terug gegaan naar winkelcentrum Bennet omdat het simkaartje plotseling niet meer werkte. Daarna hebben we heerlijk gegeten in Lido di Spina. Spaghetti agio Olio, gnocchi met 4 kazen en pizza.

Dik been Meer lezen »

Pinot Grigio

Vandaag zijn we naar het zwembad geweest en ’s avonds hebben we een simkaartje gekocht en hebben we gegeten in Porto Garibaldi. Ze hadden daar een heerlijke wijn. Een Livon Collio Pinot Grigio uit 2014. Later hebben we nog even het Luna park bezocht en een ijsje gegeten in Lido de Spina.

Pinot Grigio Meer lezen »

Marina Romea

Vandaag zijn we naar het strand geweest. 24 euro voor twee bedjes en een parasol vonden we toch wat prijzig. Maar we hadden een leuke dag aan het strand. Een bus bracht ons heen weer. We hebben een ritje gemaakt naar Ravenna en gegeten in Marina Romea. Mikkie is gevallen en schaafde haar knie. Gelukkig was het meisje van de bediening zo vriendelijk Mikkie te helpen.

Marina Romea Meer lezen »

Commachio

Vandaag begon de dag vroeg. Om half 7 werden de kinderen wakker. Rond half 9 zijn wij ook maar opgestaan. Na een ontbijtje zijn we naar de Eurospar gereden en hebben we boodschappen gehaald. ’s Middags hebben we doorgebracht aan het zwembad. Eerst dachten we dat het zwembad tussen en 13u en 15u dicht zou gaan maar dat bleek niet zo te zijn.
Tegen 17u zijn we naar Comacchio gereden. Daar bleek in de oude stadskern een modeshow of iets dergelijks te worden voorbereid. Een zangeres zong het themalied van Phantom of the Opera. Amanda en ik zagen de musical verleden jaar in Londen.

Daarna vervolgde we ons rondje in het dorp. Onderweg bezochten we nog een Vodafone winkeltje waar ik hoopte een data sim te kunnen kopen voor ons Mifi-apparaat. Helaas lukte dat niet. Sowieso de winkelier onverstaanbaar. Ze spreken geen woord Engels hier.

Daarna hebben we pizza, pasta en caprese gegeten. Comacchio is een leuk en gezellig dorpje maar de mensen waren niet zo vriendelijk. Na een ijsje zijn we teruggereden naar de camping.

Mikkie heeft nog even gespeeld met een vriendinnetje en wij speelde wat potje Yahtzee. Daarna was het tijd om te gaan slapen. En de muggen zagen hun kans weer schoon om ons lek te prikken. Een behandeling met DEET hielp niet erg.

Commachio Meer lezen »

De vakantie is begonnen

Half 6 vanmorgen ging de wekker. Vandaag om 8:06 namen we de intercity richting Schiphol. Op Schiphol aangekomen kwamen we er achter dat een van de wielen van de grote koffer het door het gewicht het had begeven. Bij het inchecken bleek waarom; de koffer bleek 28 kilo te wegen terwijl 22 kilo was toegestaan. Na wat heen en weer geschuif met kleding en inhoud van koffer naar handbagage is het uiteindelijk toch gelukt om zonder bijbetalen de twee koffers in te checken. Toen we de grens over gingen moest een koffer van de handbagage wel even extra worden gecontroleerd omdat deze niet direct veilig kon worden verklaard. Eerder dan gepland landde we op het vliegveld van Bologna.
Na een omweg zijn we eindelijk op de camping aangekomen. Het navigatiesysteem bleek verkeerd ingesteld te staan. Daardoor reden we in eerste instantie richting Milaan en Comomeer. Maar gelukkig kwamen we er halverwege achter dat we helemaal de verkeerde kant op reden. Blijkbaar hadden we wel de bestemming in het navigatiesysteem ingevoerd maar niet op akkoord gedrukt.
Ruim anderhalf uur later dan gepland kwamen we dan eindelijk aan in Lido di Spina. Eenmaal ingecheckt begon ons zoekavontuur naar de tent. Een oerwoud moest er worden doorkruist om bij de tent aan te komen. Maar het is gelukt! Rond half 7 konden we nog even een verfrissende duik nemen in het zwembad wat om 7 uur dicht ging.
’s Avonds hebben we gegeten bij het camping-restaurant. We zouden buiten eten maar door de vele muggen zijn we maar binnen gaan zitten. Alle vijf hadden we een pizza. Moe maar voldaan gingen we terug naar de tent waar we met z’n allen rond 23 uur in slaap zijn gevallen. Het was een enerverende dag, de vakantie was begonnen!

De vakantie is begonnen Meer lezen »

Voorbereidingen

Vandaag hebben we de koffers gepakt en hebben we gezellig met z’n vijven gegeten bij Shabu Shabu. Morgen om 5:30u gaat de wekker. Het is de bedoeling om rond 8u de trein te nemen naar Schiphol.

Voorbereidingen Meer lezen »